Unity for all people around the world >
Unity for fight with oppression >
Unity for a Better Life

Friday, October 21, 2011

شعر دوم: بعد تو


 وزن شعر رو با تعداد هجاها سعی کردم متعادل نگه دارم


نظر خودتون رو بگید لطفا! خوب،بد، هرچی بود صادقانه دیدگاهتون رو اعلام کنید! نظرتون هرچی باشه خوشحال میشم بدونم:


بعد تو، من شدم تنهای تنها
یاد تو و اشک من توو همه شبها


روزای خوبمون رفت و خاطره شد
نبودنت اما عادتم نشد



یه دفعه بی خبر رفتی که رفتی
دلیل خواستم ولی هیچی نگفتی



می دونم نامه هام پاسخ نداره
فقط میخوام یه چیزی یادت بیاره:



مگه تو نگفتی که تنهام نذار
عشق من دوست دارم هزار هزار؟


این تو بودی که منو تنها گذاشتی

عهدمون شکستی و راهی نذاشتی

مهر1390

1 comment:

  1. پریسا18:42

    بعد تو تنها شدم تنهای تنها
    اشک من جاری به یادت همه شبها
    چه بی خبر رفتی که رفتی نازنینم
    با سکوتت تو ندونستن اسیرم
    می دونم که نامه هامو نمی خونی
    فقط می خوام یادت بیاد گفتی می مونی
    گفتی که دوستم داری هزارهزاربار
    گفتی تنهات نذارم تا نشی بیمار
    این تو بدی که منو تنها گذاشتی
    رفتی بیمارم دیگه راهی نذاشتی

    .........
    بردیای عزیزیم.شعرت رو برات اصلاح کردم :) هرچند این اصلن شعر نیست.ترانه ای دست و پاشکسته و مریضه که از دل تنگ و احساسات قلیان شده ی لحظه ای آمده.. اگر عاشقی و این رو سرودی که هیچ ولی اگر دلت می خواد شعر و ترانه بگی خیلی خوب کتاب های مربوط رو بخون و به زمان حال کلید نکن.مثلن فکر نکن که الان شعرهای درپیتی توی بازار همینه که هست .فکر کن که روزی به خودت برای سرودن بدهکار نشی واصلن معنا و دلیل هر کلمه و بیت چیه؟
    مثلن همین عهدمون شکستی و راهی نذاشتی یعنی چی آخه؟ حالا اون عهد شکن بوده تو چرا میگی راهی نذاشتی؟چرا اگر عاشقی نباید راه براش باز باشه؟ عاشق واقعی به معشوقش چه زن و چه مرد حتا اگر روزی بره تنش رو به یکی دیگه بده راه رو باز می گذاره.شاید فکر کنی این درس اخلاقه نه بابا.این فقط برای بیان درست شعر گفته می شه.حالا اگر هم می خوای یه چیزی تو مایه ی راهی نذاشتی حتمن باشه باید ساختارت معلوم باشه.یک بدنه بدی به شعرت.توضیح بدی که چرا و به چه دلایل.می بینی چه سخته؟حتا ترانه سرایی.چرا مردم اوایل عاشق مریم حیدرزاده بودن و حالا دیگه گم شده تو هردنبیل؟چون دیگه ساختار های درست رو شکست و به جاش از کلام استفاده کرد.نمره ی بیست کلاس رو نمی خوام کجا و وقتی رفتم با صدای مهستی کجا.شاعرش هر دو یکی هستن.مطمئن باش ۹۰ ٪ ترانه های خوب شعرشون بینظیره و نه صدای خواننده یا ملودی و آهنگ..
    خلاصه که نظر خواستی منم خسته از درس و داشنگاه گفتم بیام اینجا برای تو نطر بدم نازنین برادر نادیده ی خوبم

    ReplyDelete

شــمــا چــطــور فــکــر مــی کــنــیــد؟؟